En poursuivant votre navigation sur ce site, vous acceptez l'utilisation d'un simple cookie d'identification. Aucune autre exploitation n'est faite de ce cookie. OK
Centre de documentation sur la formation et le travailPORTAIL DOCUMENTAIRE
Centre de documentation sur la formation et le travailPORTAIL DOCUMENTAIRE
1

Interactions with refugees, in : Esrea/Merrill Barbara (ed.), Nizinska Adrianna (ed.), Galimberti Andrea (ed.), Eneau Jérôme (ed.), Sanojca Elzbieta (ed.), Bezzari Samira (ed.).- Exploring learning contexts : implications for access, learning careers and identities.

Sélection Imprimer
Chapitre d'ouvrage
Auteur(s) : RAMSAMY-PRAT Padma
Rennes : Université de Rennes II ; Bonn : European society for research on the education of adults, 2019, pp. 87-97

Thème : Communication-linguistique
Mots-clés : Réfugié, Éducateur, Communication non verbale, Communication interculturelle

Url :
https://halshs.archives-ouvertes.fr/CDFT-CNAM/hal-02136119
Annexes : bibliographie
Langue : anglais

Résumé : This paper addresses some of the challenges of educators interacting with refugees. Language and cultural barriers add to the tricky situations the latter are facing. Thus, gestures offer possibilities of situational learning that both protagonists can benefit from. Paying attention and reading gestures enable to go further and create relationshipswhich practitioners rely on in helping professions. [résumé auteure]

Contenu dans :

CoteLocalisationSituation
RAM

Dossiers auteurs
disponible (Document N° : 25220)
Sélection Imprimer