En poursuivant votre navigation sur ce site, vous acceptez l'utilisation d'un simple cookie d'identification. Aucune autre exploitation n'est faite de ce cookie. OK
Centre de documentation sur la formation et le travailPORTAIL DOCUMENTAIRE
Centre de documentation sur la formation et le travailPORTAIL DOCUMENTAIRE
0

Adults' learning and career temporalities in the analysis of professionalisation and professional identity construction, in : Merrill barbara (dir.), Galimberti Andrea (dir.), Nizinska Adrianna (dir.), Gonzales-Monteagudo José (dir.).- Continuity and discontinuity in learning careers : potentials for a learning space in a changing world.

Sélection Imprimer
Chapitre d'ouvrage
H
Auteur(s) : ROQUET Pascal
Leyde : Brill, 2018, pp. 155-168

Thème : Articulation formation-travail
Mots-clés : Temps, Professionnalisation, Identité professionnelle, Développement professionnel

Url :
https://doi.org/10.1163/9789004375475_012
Annexes : bibliographie
Langue : anglais

Résumé : Adults develop experiential learning (Kolb, 1984) in private and professional contexts and situations that are increasingly diverse and mobile. Thus, the related identity construction processes are marked by articulations but also, and mainly, by tensions between on the one hand, the short temporalities defined by urgency and by the acceleration of the requirements for performance and career success, and, on the other hand, the longer temporalities that foster professional or personal development. [premières lignes]


CoteLocalisationSituation
ROQ

Dossiers auteurs
Sélection Imprimer